نجات كارگر ساختمانی از مرگ حتمي

  • 1397/06/27
  • 19:21:07
  • 484

كارگر 42 ساله ساختماني كه بر اثر سقوط از ارتفاع دچار عارضه نخاعي و شكستگي گردن شده بود در بیمارستان کیش از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش روابط عمومي بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش مرد جواني كه بر اثر سقوط از ارتفاع دچار شكستگي مهره گردن و آسيب ديدگي جدي نخاعي شده بود به همت تيم فوق تخصصي جراحي بيمارستان كيش از مرگ حتمي نجات يافت و در حال حاضر دوره درماني خود را در آي سي يو بيمارستان مي گذراند.

دكتر فارغ بال متخصص جراحي اعصاب بيمارستان كيش گفت: "مرد جوان 42 ساله اي حين كار ساختماني در پي سقوط از ارتفاع در تاريخ 10 شهريورماه 97 ساعت 15:20 به اورژانس بيمارستان كيش منتقل شد. سر و گردن بيمار بلافاصله تحت كشش 17 كيلويي قرار گرفت و عمليات لازم جهت جا انداختن مهره انجام شد."

بنا بر اين گزارش به علت شرايط اورژانسي بوجود آمده  وشكستگي مهره پنجم گردن، بيمار به اتاق عمل فرستاده شد تا ضمن يك عمل جراحي ويژه سه ساعته توسط تيم فوق تخصصي بيمارستان كيش شامل دكتر علي محتشمي فوق تخصص ستون فقرات، دكتر سعيد فارغ بال جراح مغز و اعصاب و دكتر نويد زمانيان متخصص بيهوشي شكستگي گردن بيمار ترميم شود.

ضمن اين جراحي با ابزار و امكانات ويژه موجود در بيمارستان قسمتي از لگن بيمار جهت پيوند برداشته شد و ضمن آماده سازي و تراشيده شدن جايگزين نواحي آسيب ديده مهره گردن شد.

گفتني است بيمار با اين عمل پيوند اتوگرافت مهره گردن كه براي نخستين بار در كيش انجام مي شود از خطر حتمي جان به در برد و هم اكنون دست هاي وي تا حدي حركت خود را باز يافته است.