جزیره کیش میزبان سه روزه مدیران پرستاری کشور

  • 1401/11/09
  • 07:51:57
  • 886
هشتادمین اجلاس مدیران پرستاری کشور روز سه شنبه ۵ بهمن در سالن همایش دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش برگزار شد .
این اجلاس با حضور و سخنرانی دکتر عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دکتر زارعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان و دکتر فردوسی رئیس بیمارستان کیش افتتاح و فعاليت خود را آغاز كرد.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش دکتر زارعی از افتتاح ۴ بیمارستان و کمبود بالغ بر ۱۵۰۰ نیروی متخصص جهت ارائه خدمات درمانی و بالینی خبرداد.
وی همچنین با طرح بحث گزارش نویسی دستی که منجر به صرف کمتر وقت به درمان و مراقبت های بالین بیماران شده است از مسئولین حاضر در جلسه خواست تا الکترونیک شدن پرونده ها و  گزارش نویسی را در دستور کار خود قراردهند .
زارعی از مشکلات رفاهی پرستاران اعم از مسکن صحبت کرد و اذعان داشت اعزام نیروی متخصص به مناطقی همچون جزیره ابوموسی ، بشاگرد و ... کار بسیار سختی است و باید امتیازی داده شود تا بتوانیم به این دسته مناطق محروم پرستار اعزام کنیم.
دکتر عبادی سخنرانی خود را با موضوع مراقبت ایمن و با کیفیت آغاز کرد.
عبادی گفت : سازمان توانمند باید در کنار آموزش مستمر موانع خدمتی را شناسایی و بر آنها غلبه کند تا بتواند بستر مراقبت ایمن را فراهم نماید .
در ادامه دکتر فردوسی ضمن عرض خوش آمد گویی به کلیه حضار و تایید سخنان سخنرانان قبلی گفت : در تلاشیم و باید شرایطی را فراهم کنیم تا پزشكان ، پرستاران و ساير كادر درمان به جای مهاجرت به کشورهای حاشیه خلیج فارس وساير كشورها به کیش بعنوان مقصد بعدي خدمت فكرکنند و با اعطاي امتيازات بهتر ضمن جذب توريسم سلامت به همكاران خدمت تعرفه بهتر داده شود.
در آخر پنل های مدیریت پرستاری معرفی و بررسی شد و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کارگاه های آموزشی برگزار گرديد.